Polityka prywatności

 

Polityka prywatności 

sklepu internetowego „TENZI” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

 

Niniejsza polityka prywatności stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu sklepu internetowego należącego i prowadzonego przez „Tenzi” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Skarbimierzycach

 

  1. Użyte w niniejszej polityce prywatności zwroty oznaczają:
  1. Administrator – „TENZI” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Skarbimierzycach, Skarbimierzyce 20, 72-002 Dołuje, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego – prowadzonego przez Sąd Rejonowy Szczecin-Centrum w Szczecinie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego – pod nr KRS 0000168843, nr REGON: 811818052, nr NIP: 8512583405, nr BDO: 000066991, kapitał zakładowy: 100.000,00 zł;
  2. Dane osobowe – informacje o osobie fizycznej, osobie prawnej lub osobie nieposiadającej pełnej zdolności do czynności prawnej, zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania poprzez jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową, gospodarczą lub społeczną tożsamość, w tym IP urządzenia, identyfikator internetowy oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookie oraz innej podobnej technologii;
  3. Polityka – niniejsza Polityka prywatności;
  4. RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 z późn. zm.);
  5. Strona internetowa strona internetowa pod adresem:  www.tenzi.pl;
  6. Użytkownik – każda osoba fizyczna, osoba prawna lub osoba nieposiadająca pełnej zdolności do czynności prawnej, odwiedzająca Sklep internetowy lub korzystająca z jednej albo kilku usług czy funkcjonalności opisanych w Polityce;
  7. Klient – Użytkownik, który zawarł ze Sprzedawcą Umowę sprzedaży.

Jeżeli nic innego nie wynika z niniejszej Polityki, to znajdują do niej również zastosowanie definicje zawarte w Regulaminie Sklepu internetowego, w szczególności w stosunku do sformułowań/określeń, które w niniejszej Polityce rozpoczynają się „dużą” literą. 

 

  1. Postanowienia wstępne:
    1. Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego prowadzonego pod adresem: www.tenzi.pl jest „TENZI” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Skarbimierzycach, Skarbimierzyce 20, 72-002 Dołuje, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego – prowadzonego przez Sąd Rejonowy Szczecin-Centrum w Szczecinie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego – pod nr KRS 0000168843, nr REGON: 811818052, nr NIP: 8512583405, nr BDO: 000066991, kapitał zakładowy: 100.000,00 zł.
    2. Dane osobowe zbierane są przez Administratora wyłącznie od Użytkownika, w szczególności podczas rejestracji konta Klienta, zawarcia Umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu internetowego, korzystania z usługi Newslettera, korzystania z innych funkcjonalności Sklepu, w tym także poprzez zapisywane pliki cookies, udostępniania Użytkownikom treści gromadzonych w Sklepie internetowym.
    3. Dane osobowe w Sklepie internetowym przetwarzane są przez Administratora zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
    4. Przekazanie danych osobowych Administratorowi jest dobrowolne, w związku z zawieranymi Umowami sprzedaży lub w związku ze świadczeniem usług drogą elektroniczną w zakresie udostępniania Użytkownikom treści gromadzonych w Sklepie internetowym, z tym jednak zastrzeżeniem, że niepodanie wymaganych danych w procesie zawierania Umowy sprzedaży oraz w procesie rejestracji i założenia konta Klienta, uniemożliwi złożenie i realizację zamówienia przez Użytkownika. 
    5. Korzystanie ze Sklepu internetowego przez Użytkownika jest możliwe po zapoznaniu się z treścią Regulaminu Sklepu oraz niniejszą Polityką prywatności. Użytkownik potwierdza, że zapoznał się z powyższymi dokumentami.

 

  1. Dane osobowe zbierane i przetwarzane przez Administratora:
    1. Zakres danych Użytkownika jakie są zbierane i przetwarzane przez Administratora uzależniony jest od zakresu usług, z których korzysta Użytkownik, od zawarcia Umowy sprzedaży  oraz wyrażonych przez Użytkownika zgód na przetwarzanie danych osobowych.
    2. W celu dokonania zakupu lub rejestracji konta Klienta przez Użytkownika niezbędne jest podanie następujących danych osobowych:
      1. Dane Klienta - imię, nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, adres korespondencyjny – tj. ulica, numer domu, numer lokalu, kod pocztowy, miejscowość, numer rachunku bankowego, za pośrednictwem którego została zrealizowana zapłata ceny;
      2. Dane dostawy – imię, nazwisko, adres dostawy - tj. ulica, numer domu, numer lokalu, kod pocztowy, miejscowość, nr telefonu (w przypadku, gdy adres dostawy jest inny niż adres wskazany przez Klienta);
      3. Login oraz hasło, utworzone przez Użytkownika (tylko w przypadku rejestracji konta Klienta).
    3. W przypadku gdy Użytkownik dokonuje zakupu jako Przedsiębiorca, w ramach prowadzonej działalności gospodarczej lub zawodowej, wyrażając przy tym chęć uzyskania faktury VAT zobowiązany jest do określenia firmy przedsiębiorstwa oraz podania nr NIP.
    4. W celu korzystania z usługi Newslettera Użytkownik zobowiązany jest do wskazania swojego adresu e-mail, na który Newsletter będzie kierowany. 
    5. W celu otrzymywania informacji handlowej w formie SMS Użytkownik zobowiązany jest do wskazania swojego numeru telefonu komórkowego, na który informacja handlowa będzie kierowana. 
    6. W zależności od ustawień przeglądarki Użytkownika, Administrator może przetwarzać jego adres IP lub inny identyfikator, informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookies lub innych podobnych technologii.
    7. W przypadku „wejścia” przez Użytkownika w zamieszczony na stronie internetowej odnośnik do strony zewnętrznej lub skorzystania z odnośników portali społecznościowych Administrator przetwarza i przesyła do dostawcy usług strony zewnętrznej lub dostawcy usług społecznościowych informacje o wizycie na stronie Sklepu internetowego oraz adres strony, na której znajduje się aktywowany link, data i czas wizyty na stronie lub aktywacji linku, informacje dotyczące przeglądarki internetowej, system operacyjny i adres IP.

 

  1. Cele, podstawy prawne przetwarzania danych osobowych przez Administratora oraz okres przechowywania danych: 

 

Cel przetwarzania danych 

Podstawa prawna przetwarzania danych 

Okres przechowywania danych 

Świadczenie usług drogą elektroniczną w zakresie udostępniania Użytkownikom treści gromadzonych w Sklepie internetowym oraz zapewnienie jego prawidłowego działania.

Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych są okoliczności niezbędne do wykonania umowy i świadczenia usług drogą elektroniczną, na co wskazuje treść art. 6 ust. 1 lit. b) RODO.

Dane są przechowywane przez okres niezbędny do świadczenia usług drogą elektroniczną w zakresie udostępniania Użytkownikom treści gromadzonych w Sklepie internetowym oraz zapewnienia prawidłowego jego działania w związku z korzystaniem z tego Sklepu przez Użytkownika. 

Założenie i prowadzenie konta Klienta.

Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych są okoliczności niezbędne do wykonania Umowy oraz założenia i prowadzenia konta Klienta, co wynika z treści art. 6 ust. 1 lit. b) RODO. 

Dane są przechowywane przez okres niezbędny do wykonania, rozwiązania lub wygaśnięcia  zawartej Umowy sprzedaży  i w związku z tym założonego konta Klienta, chyba że wcześniej Klient wycofa  udzieloną dotychczas zgodę  na przetwarzanie jego danych w związku z prowadzonym kontem Klienta.

Świadczenie usług drogą elektroniczną w celu zawarcia Umowy sprzedaży z Użytkownikiem oraz realizacji złożonego przez Użytkownika – Klienta  zamówienia. 

Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych są okoliczności niezbędne do wykonania umowy, co wynika z treści art. 6 ust. 1 lit. b) RODO, zgodnie z którym przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy.

Dane są przechowywane przez okres niezbędny do wykonania, rozwiązania lub wygaśnięcia zawartej Umowy sprzedaży. 

Ustalenie i dochodzenie roszczeń przez Administratora lub obrona przed takimi roszczeniami.

Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest prawnie uzasadniony interes Administratora w zakresie dochodzenia roszczeń lub obrony przed nimi, na co wskazuje art. 6 ust. 1 lit. f) RODO zgodnie z którym przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub przez stronę trzecią, które dotyczą prawnie uzasadnionych roszczeń Administratora lub obrony przed takimi roszczeniami. 

Dane są przechowywane przez okres niezbędny do dochodzenia roszczeń przez Administratora lub obrony przed takimi roszczeniami, nie dłużej jednak niż przez ustawowy okres przedawnienia roszczeń. 

Zgłoszenie reklamacji lub  oświadczenia o odstąpieniu od zawartej Umowy oraz dokonania zwrotu  zakupionych Produktów. 

Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest prawnie uzasadniony interes Administratora lub osoby trzeciej w zakresie odstąpienia od Umowy sprzedaży przez Użytkownika oraz zwrot zakupionego Produktu lub zgłoszenia jego reklamacji w związku z zawartą Umową, na co wskazuje art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, gdzie przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub przez stronę trzecią. 

Dane są przechowywane przez okres niezbędny do zgłoszenia reklamacji przez Klienta, a w przypadku jej zgłoszenia do czasu jej rozpatrzenia i zakończenia postępowania reklamacyjnego, co powinno nastąpić w okresie nie późniejszym niż  2 lata od zakupu Produktów za pośrednictwem Sklepu internetowego oraz w zakresie odstąpienia od Umowy oraz dokonania zwrotu zakupionych przez Użytkownika Produktów. 

Opublikowanie przez Użytkownika opinii o świadczonych Usługach drogą elektroniczną, Produktach lub o zawartej Umowie sprzedaży.

Podstawą prawną przetwarzania danych jest zgoda osoby na przetwarzanie jej danych w związku z umieszczoną opinią, na co wskazuje art. 6 ust. 1 lit. a) RODO, gdzie  osoba, której dane dotyczą, wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w związku z opublikowaną opinią na stronie internetowej prowadzonej przez Administratora.

Dane są przechowywane i przetwarzane do czasu wycofania udzielonej przez osobę zgody, na przetwarzanie jej danych osobowych. 

Marketing bezpośredni, w tym przesłanie zamówionej przez Użytkownika informacji handlowej o Produktach, rabatach i promocjach umieszczanych w Sklepie internetowym, w tym przesłanie Newslettera, wiadomośc SMS. 

Podstawą prawną przetwarzania danych jest zgoda osoby na przetwarzanie jej danych w związku z zamówioną ofertą handlową od Administratora, na co wskazuje art. 6 ust. 1 lit. a) RODO, gdzie  osoba, której dane dotyczą, wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w celach marketingowych przez Administratora.

Dane są przechowywane i przetwarzane do czasu wycofania udzielonej przez osobę zgody, na przetwarzanie jej danych.

Marketing, prowadzony w innej formie niż przekazywanej informacji lub oferty handlowej, wskazanej w powyższym celu przetwarzania danych. 

Podstawą prawną przetwarzania danych jest  zgoda Użytkownika na przesyłanie jej informacji marketingowych od Administratora, co wynika z treści art. 6 ust. 1 lit. a) RODO, gdzie  osoba, której dane dotyczą, wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w celach marketingowych przez Administratora.

Dane są przechowywane i przetwarzane do czasu wycofania udzielonej przez osobę zgody, na przetwarzanie jej danych. 

Obsługi zapytania przesłanego przez Użytkownika za pośrednictwem udostępnionego formularza. 

Podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy o świadczenie usługi, o czym mowa w art. 6 ust. 1 lit. b) RODO, polegająca na przekazaniu niezbędnych danych Administratorowi w celu odpowiedzi na złożone zapytanie Użytkownika przez Administratora. 

Dane są przetwarzane przez okres niezbędny dla realizacji Usługi drogą elektroniczną, bądź do czasu wycofania udzielonej przez osobę zgody, na przetwarzanie jej danych.

Statystyczny i analityczny.

Podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora, co wynika z treści art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, polegający na prowadzeniu analiz aktywności Użytkowników na Sklepie internetowym w celu doskonalenia stosowanych funkcjonalności i optymalizacji Sklepu.

Dane są przechowywane przez okres niezbędny dla ustalenia danych statystycznych i analitycznych przez Administratora, jednak przez okres nie dłuższy niż 5 lat.

Podatkowy i księgowych. 

Podstawą prawną przetwarzania danych jest prawny obowiązek spoczywający na Administratorze, a wynikający z obowiązujących przepisów prawa, co wynika z treści art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w zw. z art. 86 § 1 Ordynacji podatkowej tj. z dnia 17 stycznia 2017 r. (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 z późn. zm.). 

Dane są przechowywane przez okres wymagany przepisami prawa nakazującymi Administratorowi  przechowywanie ksiąg rachunkowych i podatkowych, do czasu upływu okresu przedawnienia zobowiązania podatkowego, chyba że przepisy stanowią inaczej. 

 

  1. Odbiorcy Danych: 
    1. W związku z prowadzeniem przez Administratora Sklepu internetowego oraz w celu prawidłowego świadczeniem Usług drogą elektroniczną oraz możliwości zawarcia i realizacji Umowy sprzedaży, niezbędnym jest skorzystanie przez Administratora z usług świadczonych przez podmioty trzecie, w szczególności wskazane w pkt 5.3 Polityki. Administrator wskazuje przy tym, że podejmuje współpracę z podmiotami, które zapewniają ochronę otrzymywanych i przetwarzanych danych osobowych, spełniających wymogi wynikające z RODO oraz zapewniając ochronę danych i praw osób, których dane dotyczą. 
    2. Administrator przekazuje dane podmiotom trzecim, tylko w takim zakresie w jakim jest to niezbędne i konieczne do realizacji danego celu przetwarzania danych osobowych. 
    3. Dane osobowe Użytkowników Sklepu internetowego, mogą być ujawnione i przekazywane w zakresie niezbędnym do wykonania określonego celu, podmiotom trzecim stanowiącym następującą kategorię odbiorców:
      1. przewoźnicy, spedytorzy, dostawcy, kurierzy – przekazywane dane dotyczą Klienta, który zamówił Produkt za pośrednictwem Sklepu internetowego oraz wybrał formę dostawy Produktu za pośrednictwem wybranego przewoźnika, spedytora, dostawcy lub kuriera. W celu zrealizowania dostawy Produktu Klientowi, Administrator udostępnia niezbędne dane Klienta wybranemu przewoźnikowi, spedytorowi dostawcy lub kurierowi. 
      2. podmioty obsługujące płatności elektroniczne lub kartą płatniczą - przekazywane dane dotyczą Klienta, który zamówił Produkt za pośrednictwem Sklepu internetowego oraz wybrał płatność elektroniczną. W celu obsługi płatności realizowanej przez Klienta, Administrator udostępnia niezbędne dane Klienta wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie Internetowym.
      3. podmioty kredytujące lub  leasingodawcy – przekazywane dane dotyczą Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności w systemie ratalnym lub płatności leasingowej. W celu obsługi płatności realizowanej przez Klienta Administrator udostępnia niezbędne dane Klienta wybranemu kredytodawcy lub leasingodawcy obsługującemu płatności w Sklepie internetowym. 
      4. dostawcy usług informatycznych, technicznych, umożliwiający prowadzenie Sklepu internetowego i świadczonych za jego pośrednictwem Usług drogą elektroniczną (w szczególności dostawcy oprogramowania komputerowego do prowadzenia Sklepu Internetowego, dostawcy poczty elektronicznej i hostingu oraz dostawcy oprogramowania do zarządzania firmą i udzielania pomocy technicznej Administratorowi) – przekazywane dane dotyczą Użytkownika Sklepu internetowego. W celu umożliwienia świadczenia usług drogą elektroniczną w zakresie udostępniania Użytkownikom treści gromadzonych w Sklepie internetowym, Administrator udostępnia niezbędne dane Użytkownika wybranemu dostawcy ww. usług do zrealizowania danego celu, w szczególności zapewnienia prawidłowego działania i funkcjonalności Sklepu oraz zapewnienia prawidłowej i nieprzerwanej realizacji usług drogą elektroniczną obejmujących udostępnienie treści gromadzonych w Sklepie internetowym;
      5. dostawcy usług księgowych, prawnych i doradczych - przekazywane dane mogą dotyczyć Klienta korzystającego ze Sklepu. W zakresie niezbędnym do zrealizowania danego celu przetwarzania danych, Administrator udostępnia zebrane dane Klienta wybranemu dostawcy jedynie w przypadku gdy powstanie konieczność realizacji celu oraz przetwarzania danych zgodnego z Polityką;
      6. dostawcy systemu ankiet opiniujących – przekazywane dane dotyczą Użytkownika, który zgodził się na wyrażenie opinii o zawartej Umowie sprzedaży, Produktach oferowanych w Sklepie internetowym lub o świadczonej Usłudze drogą elektroniczną. W zakresie niezbędnym do wyrażenia przez Użytkownika opinii za pomocą systemu ankiet opiniujących, Administrator udostępnia niezbędne dane Użytkownika wybranemu podmiotowi dostarczającemu system ankiet opiniujących. 
    4. Administrator zastrzega sobie prawo ujawnienia wybranych informacji dotyczących Użytkownika właściwym organom bądź osobom trzecim, które zgłoszą żądanie udzielenia takich informacji, opierając się na odpowiedniej podstawie prawnej oraz zgodnie z przepisami obowiązującego prawa.

 

  1. Przekazywanie Danych osobowych poza Europejskim Obszarem Gospodarczym (EOG):
    1. Poziom ochrony Danych osobowych poza Europejskim Obszarem Gospodarczym (EOG) różni się od tego zapewnianego przez prawo europejskie. Z tego powodu Administrator przekazuje Dane osobowe poza EOG tylko wtedy, gdy jest to konieczne i z zapewnieniem odpowiedniego stopnia ochrony, przede wszystkim poprzez:
      1. współpracę z podmiotami przetwarzającymi Dane osobowe w państwach, w odniesieniu do których została wydana stosowna decyzja Komisji Europejskiej dotycząca stwierdzenia zapewnienia odpowiedniego stopnia ochrony Danych osobowych;
      2. stosowanie standardowych klauzul umownych wydanych przez Komisję Europejską;
      3. stosowanie wiążących reguł korporacyjnych zatwierdzonych przez właściwy organ nadzorczy.
    2. Administrator zawsze informuje o zamiarze przekazania Danych osobowych poza EOG na etapie ich zbierania. 
    3. Administrator informuje, że w związku z korzystaniem usług świadczonych przez dostawców zewnętrznych takich jak: Facebooka (Meta Platforms) i spółki zależne Meta oraz Google, dane Użytkowników mogą być przekazywane do poza EOG tj. do Stanów Zjednoczonych Ameryki w związku z  ich przechowywaniem przez ww. dostawców usług. Google i Facebook (Meta Platforms) zgodnie z udostępnioną przez te podmioty informacją stosują mechanizmy zgodności przewidziane przez RODO lub standardowe klauzule umowne w odniesieniu do swoich usług. Informacje w zakresie przetwarzania danych osobowych ww. dostawców usług są dostępne w treści polityki prywatności, dostępnych na ich stronach internetowych. Przykładowo:
      1. Google LLC: https://policies.google.com/privacy?hl=pl,
      2. Meta Platforms Ireland Limited (Facebook): https://www.facebook.com/privacy/explanation
      3. TikTok Technology Limited: https://www.tiktok.com/legal/page/eea/privacy-policy/pl,
      4. InnoCraft Limited (Matomo Analytics): https://matomo.org/privacy-policy/,
      5. MailerLite Limited: https://www.mailerlite.com/pl/legal/privacy-policy.

 

  1. Uprawnienia Użytkownika:
    1. Użytkownikowi udostępniającemu i przekazującemu swoje dane osobowe Administratorowi, przysługują następujące uprawnienia tj.: 
      1. dostępu do powierzonych danych osobowych,
      2. sprostowania i poprawienia danych osobowych w każdym czasie,
      3. trwałego usunięcia danych,
      4. ograniczenia przetwarzanych danych,
      5. przeniesienia powierzonych danych,
      6. sprzeciwu wobec przetwarzania danych, 
      7. cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych,
      8. wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. 
    2. Prawo do wniesienia sprzeciwu, o którym mowa w treści pkt 7.1.6. Polityki, przysługuje Użytkownikowi, którego dane dotyczą, może on w dowolnym momencie wnieść sprzeciw na przetwarzanie jego danych osobowych przez Administratora, z uwagi na szczególną wskazaną przez tego Użytkownika okoliczność – w przypadku przetwarzania danych przez Administratora na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e) lub art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, w tym także profilowania na podstawie powołanych przepisów. W przypadku złożenia sprzeciwu, Administrator nie może już przetwarzać tych danych osobowych objętych sprzeciwem, chyba, że wykaże istnienie ważnego interesu prawnego, który uzasadnia przetwarzanie tych danych (objętych sprzeciwem), i to przetwarzanie związane jest z interesem nadrzędnym wobec interesów, praw i wolności Użytkownika, którego dane dotyczą lub dane te stanowią podstawę do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. W takiej sytuacji Administrator nie będzie mógł uwzględnić sprzeciwu, o czym poinformuje Użytkownika wnoszącego sprzeciw. 
    3. Prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych, o której mowa w 7.1.7 Polityki, przysługuje Użytkownikowi, którego dane dotyczą oraz są przetwarzane przez Administratora wobec zgody tego Użytkownika wyrażonej na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) lub art. 9 ust. 2 lit. a) RODO, a Użytkownik ma prawo cofnąć udzieloną zgodę na przetwarzanie danych w dowolnym momencie, przy czym cofnięcie zgody na przetwarzanie, nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
    4. Prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, o której mowa w pkt 7.1.8 Polityki, przysługuje w trybie i sposób wynikający z treści RODO oraz prawa polskiego, w tym z treści ustawy o ochronie danych osobowych. Użytkownik - osoba, której dane dotyczą, może złożyć skargę bezpośrednio do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, wraz z opisem zaistniałej sytuacji, w tym wskazaniem jakie działania zostały przez osobę skarżącą uznane za naruszające jej prawa lub wolności. 
    5. Użytkownik, który przekazał Administratorowi swoje dane osobowe oraz wyraził zgodę na przetwarzanie tych danych, może skorzystać z uprawnień przewidzianych w pkt od 7.1.1. do 7.1.7. Polityki, poprzez przesłanie do Administratora wiadomości e-mail pod adresem: sklep@tenzi.pl z dopiskiem „Dane osobowe” lub w formie pisemnej na pod adresem: „TENZI” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, Skarbimierzyce 20, 72-002 Dołuje, z dopiskiem „Dane osobowe”. Wskazany powyżej sposób kontaktu z Administratorem dotyczy również sytuacji, w której Użytkownik, będzie zamierzał cofnąć udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych. 

 

  1. Profilowanie:
    1. Administrator zastrzega, że w związku z prowadzonym Sklepem internetowym może korzystać z profilowania oraz zautomatyzowanego przetwarzania do celów marketingowych, w tym marketingu bezpośredniego. 
    2. Na skutek profilowania w Sklepie internetowym Administrator przewiduje możliwość przyznania rabatu Użytkownikowi, przypomnienia o niezakończonych zakupach, dodanych Produktów do koszyka zakupów, przesłanie propozycji zakupu Produktu mogącego odpowiadać preferencjom Użytkownika. 
    3. Profilowanie oraz zautomatyzowane przetwarzanie nie będzie wpływać na bezpośrednią możliwość swobodnego podjęcia decyzji w zakresie możliwości skorzystania z rabatów, lepszych warunków zakupów lub realizacji zakupu w Sklepie internetowym.  
    4. Profilowanie oraz zautomatyzowane przetwarzanie nie będzie wywoływać żadnych skutków prawnych, ani w istotny sposób wpływać na sytuację, w tym sytuację prawną Użytkownika.
    5. Użytkownik, którego dane dotyczą, ma prawo do niewyrażenia zgody na zautomatyzowane przetwarzanie, w tym profilowanie, co może zgłosić Administratorowi wysyłając wiadomość e-mail na adres: sklep@tenzi.pl.

 

  1. Newsletter
    1. Użytkownik może zamówić informację handlową od Administratora, poprzez subskrypcję Newslettera przygotowywanego i wysyłanego przez Administratora. 
    2. Użytkownik może skorzystać z subskrypcji Newslettera podając adres e-mail. 
    3. Zapisanie się przez Użytkownika do Newslettera może nastąpić:
      1. poprzez podanie w Sklepie internetowym – w widocznym dedykowanym miejscu – adresu poczty elektronicznej i kliknięciu pola „Wyślij” lub odpowiedniego pola o innym oznaczeniu;
      2. na etapie rejestracji Konta Klienta, o którym mowa w Regulaminie;
      3. na etapie składania Zamówienia, o którym mowa w Regulaminie.
    4. W przypadku zapisania się przez Użytkownika do Newslettera w sposób określony w pkt 9.3.1. powyżej, na wskazany adres poczty elektronicznej Użytkownika zostanie przesłana wiadomość e-mail zawierająca link aktywacyjny. Użytkownik, aby zapisać się do Newslettera jest zobowiązany kliknąć w przesłany w osobnym e-mailu link aktywacyjny. Poprzez kliknięcie w link aktywacyjny Użytkownik wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych oraz akceptuje politykę prywatności i Regulamin Sklepu (metoda „double opt-in”). Administrator – według swojego wyboru – może również odstąpić od stosowania metody „double opt-in” – w takim przypadku zapisanie się do Newslettera następuje poprzez podanie przez Użytkownika w Sklepie internetowym – w widocznym dedykowanym miejscu – adresu poczty elektronicznej i kliknięciu pola „Wyślij” lub odpowiedniego pola o innym oznaczeniu. Wówczas, wraz z kliknięciem przez Użytkownika pola „Wyślij” lub odpowiedniego pola o innym oznaczeniu, Użytkownik wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych oraz akceptuje politykę prywatności i Regulamin Sklepu. Przyjmuje się, że w przypadku, w którym na adres e-mail Użytkownika nie zostanie przesłana wiadomość e-mail zawierająca link aktywacyjny, wówczas zapisanie się do Newslettera nastąpiło w chwili podania przez Użytkownika w Sklepie internetowym – w widocznym dedykowanym miejscu – adresu poczty elektronicznej i kliknięciu pola „Wyślij” lub odpowiedniego pola o innym oznaczeniu.
    5. W przypadkach określonych w pkt 9.3.2. lub 9.3.3. powyżej, zapisanie się do Newslettera następuje, według wyboru Administratora:
      1. albo poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola na etapie rejestracji Konta Klienta lub składania Zamówienia i wysłanie formularza;
      2. albo poprzez zastosowanie metody „double opt-in” – wówczas po zaznaczeniu przez Użytkownika odpowiedniego pola i wysłaniu formularza rejestracji Konta lub Zamówienia, na adres e-mail Użytkownika zostanie przesłana wiadomość e-mail zawierająca link aktywacyjny. Użytkownik, aby zapisać się do Newslettera jest zobowiązany kliknąć w przesłany w osobnym e-mailu link aktywacyjny. 

Przyjmuje się, że w przypadku, w którym na adres e-mail Użytkownika nie zostanie przesłana wiadomość e-mail zawierająca link aktywacyjny, wówczas zapisanie się do Newslettera nastąpiło w chwili rejestracji Konta Klienta lub złożenia Zamówienia i wysłania formularza.

  1. Usługa Newslettera świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Użytkownik ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, wypisania się z Newslettera (rezygnacji z Newslettera) poprzez kliknięcie w link do anulowania Newslettera lub poprzez wysłanie stosownego żądania do Administratora w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres sklep@tenzi.pl lub pisemnie na adres: ”Tenzi” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Skarbimierzycach; Skarbimierzyce 20, 72-002 Dołuje.
  2. Za pośrednictwem Newslettera Administrator informuje Użytkownika o aktualnych  ofertach, trendach, promocjach, wyprzedażach, kuponach oraz niedokończonych zakupach w Sklepie internetowym. 
  3. Użytkownik w związku z subskrypcją Newslettera, może zostać poproszony o wyrażenie opinii za pomocą ankiet.

 

  1. Pliki cookies:
    1. Administrator w ramach Serwisu korzysta z plików cookies. 
    2. Przez pliki cookies należy rozumieć dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniach końcowych Użytkowników Strony internetowej i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych. Pliki te co do zasady zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer. Nie zawierają one żadnych danych osobowych.
    3. Strona internetowa nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
    4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
      1. dostosowania zawartości Strony internetowej do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze Stron internetowej, a w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika witryny i odpowiednio wyświetlić Stronę internetową, która jest dostosowana do indywidualnych potrzeb Użytkownika;
      2. tworzenia anonimowych, zagregowanych statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownik korzysta ze Strony internetowej, co umożliwia ulepszanie ich struktury oraz funkcjonalności i zawartości.
    5. Używając plików cookies w wyżej opisany sposób Administrator nigdy nie identyfikuje tożsamości Użytkowników Strony internetowej na podstawie informacji przechowywanych w plikach cookies. 
    6. Administrator zastrzega, że przez Stronę internetową pod adresem, której prowadzony jest Sklep internetowy mogą być przesłane następujące rodzaje plików cookies: 
      1. sesyjne (session cookies) - są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej);
      2. stałe (persistent cookies) – to pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika; 
      3. wydajnościowe – to pliki umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze strony internetowej (np. najczęściej odwiedzanych stron lub komunikatów o błędach);
      4. funkcjonalne – to pliki cookies, umożliwiające zapamiętanie wybranych przez Użytkownika ustawień (np. w zakresie wybranego rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej, wyrażonych zgód); 
      5. reklamowe – to pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
    7. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych - przeglądarka internetowa, domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Strony internetowej mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika strony. 
    8. Użytkownik może usunąć pliki cookies z poziomu przeglądarki internetowej z której korzysta, zgodnie z instrukcją przewidzianą dla tej przeglądarki, Administrator wskazuje możliwość skorzystania z tej funkcji za pośrednictwem najczęściej używanych przeglądarek internetowych:
      1. Chrome:https://support.google.com/chrome/answer/95647?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=pl
      2. Internet Explorer: https://support.microsoft.com/pl-pl/help/278835/how-to-delete-cookie-files-in-internet-explorer
      3. Firefox: https://support.mozilla.org/pl/kb/usuwanie-ciasteczek-i-danych-stron-firefox?redirectlocale=pl&redirectslug=usuwanie-ciasteczek
      4. Opera: https://help.opera.com/pl/latest/web-preferences/#cookies
      5. Microsoft Edge: https://support.microsoft.com/pl-pl/microsoft-edge/wy%C5%9Bwietlanie-i-usuwanie-historii-przegl%C4%85darki-w-programie-microsoft-edge-00cf7943-a9e1-975a-a33d-ac10ce454ca4
      6. Safari: https://support.apple.com/pl-pl/guide/safari/sfri11471/mac

Wyżej wskazane strony internetowe do usuwania plików cookies z poziomu przeglądarki internetowej są aktualne na dzień sporządzenia niniejszej Polityki. 

  1. W związku z możliwością korzystania przez Administratora w Sklepie internetowym z usług reklamowych i analitycznych dostarczanych przez Google Ireland Ltd., Meta Platforms Ireland Limited (Facebook), TikTok Technology Limited, InnoCraft Limited (Matomo Analytics) oraz MailerLite Limited, Administrator wskazuje, że pełna informacja o zasadach przetwarzania danych osób odwiedzających Sklep internetowy (w tym informacji zapisanych w plikach Cookies): przez Google Ireland Ltd. znajduje się w polityce prywatności usług Google dostępnej pod adresem internetowym wskazanym w pkt 6.3.1., przez Meta Platforms Ireland Limited (Facebook) znajduje się w polityce prywatności usług Meta dostępnej pod adresem internetowym wskazanym w pkt 6.3.2, przez TikTok Technology Limited znajduje się w polityce prywatności dostępnej pod adresem internetowym wskazanym w pkt 6.3.3., przez InnoCraft Limited (Matomo Analytics) znajduje się w polityce prywatności dostępnej pod adresem internetowym wskazanym w pkt 6.3.4., przez MailerLite Limited znajduje się w polityce prywatności dostępnej pod adresem internetowym wskazanym w pkt 6.3.5.

 

  1. Bezpieczeństwo Danych:
    1. Administrator na bieżąco prowadzi analizę ryzyka w celu zapewnienia, że Dane osobowe przetwarzane są przez niego w sposób bezpieczny – zapewniający przede wszystkim, że dostęp do danych mają jedynie osoby upoważnione i jedynie w zakresie, w jakim jest to niezbędne ze względu na wykonywane przez nie zadania. 
    2. Administrator dba o to, by wszystkie operacje na Danych osobowych były rejestrowane i dokonywane jedynie przez uprawnionych pracowników i współpracowników.
    3. Administrator podejmuje wszelkie niezbędne działania, by podmioty z nim współpracujące dawały gwarancję stosowania odpowiednich środków bezpieczeństwa w każdym przypadku, gdy przetwarzają Dane osobowe na zlecenie Administratora.
    4. Administrator wprowadził szyfrowanie danych, w celu zminimalizowania skutków ewentualnego naruszenia bezpieczeństwa danych.
    5. Użytkownik powinien dbać o poufność utworzonego przez siebie loginu i hasła, nie udostępniając ich osobom trzecim, przy czym administrator zaleca, aby hasło składało się z co najmniej 8 znaków, w tym 1 dużej litery, 1 małej litery, 1 cyfry i jednego znaku specjalnego. 
    6. Administrator zaleca wylogowanie się przez Użytkownika po zakończeniu korzystania ze Sklepu. 

 

  1. Formularz kontaktowy i inne formy kontaktu:

Administrator zapewnia możliwość skontaktowania się z nim poprzez: 

  1. wykorzystanie elektronicznego formularza kontaktowego - skorzystanie z formularza wymaga podania Danych osobowych niezbędnych do nawiązania kontaktu z Użytkownikiem i udzielenia odpowiedzi na zapytanie. Użytkownik może podać także inne dane w celu ułatwienia kontaktu lub obsługi zapytania. Podanie danych oznaczonych jako obowiązkowe jest wymagane w celu przyjęcia i obsługi zapytania, a ich niepodanie skutkuje brakiem możliwości obsługi. Podanie pozostałych danych jest dobrowolne;
  2. pocztę elektroniczną o adresie: sklep@tenzi.pl 
  3. korespondencję tradycyjną kierowaną na adres:

  „TENZI” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością,

  Skarbimierzyce 20, 72-002 Dołuje. 

 

  1. Zmiany Polityki prywatności: 
    1. Niniejsza Polityka prywatności została przyjęta przez Administratora i obowiązuje od dnia 1 sierpnia 2024 r.
    2. Administrator zastrzega sobie prawo do dokonywania jednostronnych zmian Polityki. Nowa wersja Polityki obowiązywać będzie z dniem opublikowania jej na stronie internetowej Sklepu, chyba że Administrator określi w Polityce inny późniejszy termin wejścia Polityki w życie.
    3. W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Polityki z obowiązującym prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu Polityki zastosowanie mają właściwe przepisy prawa powszechnie obowiązującego. Postanowienia niniejszej Polityki nie mają na celu ograniczania bądź wyłączenia jakichkolwiek praw Użytkowników wynikających z przepisów prawa powszechnie obowiązującego.